Hindernissen

Moi allemaal,

De tent ging nat in de tas want er viel veel regen in de nacht. Het is klam en nu erg vochtig. In Sellingen doe ik de boodschappen voor vandaag want winkels liggen niet altijd op mijn route. Ik zoek ze meestal van te voren op en plan ze er tussen. Erg handig!

Voorzien van proviand neem ik in  Vlagtwedde pauze voor een boerderij. Wat een leuk idee! Zo eenvoudig, dat lijkt me ook wel leuk thuis bij onze kabouterboom. Kijken en fff zitten! Wat denken jullie?

Na Vlagtwedde kwam Bourtange. Niet de historische stad want daar was ik al eerder. Ik moest de loopbrug over steken om aan de andere kant te komen van het Bourtanger kanaal.  Handen uit de mouwen dus…

De fiets was al aan de andere kant.

Terwijl ik druk bezig was, ontmoette ik een paar mensen die bij aankomst niet over de brug gingen maar eronder keken! Ze deden aan geocaching. Speurtocht door het land!  Onder de brug hing een kokertje waar ze hun naam achter lieten. Een leuke bezigheid die goed te combineren is met een dagtocht op de fiets. Op internet lees je er meer over.

Na ongeveer 15 km passeerde ik de onzichtbare grens van Duitsland in de buurt van Rhede.  Het Groningse woordenboek kon weer onder in de tas. Mooie kleurige plaatjes kom je overal tegen. Ook hier wordt gefietst.

Rhede am Ems

Het was mijn plan om via de Emsroute richting Westerledingen te fietsen maar door een wegafzetting moet ik het plan bijstellen. Via Papenburg is ook een optie en in een stad is altijd wat te zien.

Papenburg

De lucht betrekt maar ik arriveer op tijd op de camping in Westerledingen. Met het oog op de regen die wordt verwacht, probeer ik een slaapvat te huren maar helaas zijn deze bezet. De tentplaats die mij wordt toegewezen ziet er redelijk uit. Maar wanneer de regen met bakken uit de lucht komt vallen lijkt het wel een zwembad te worden!!! Vreselijk, wat een water, het loopt onder de binnentent door. Met wat hulp van een aardige Duitser verkassen we alles snel naar een hoger gedeelte. We zijn zeiknat! Binnen is alles drooggebleven. Kamperen lijkt nu meer op kramperen. De avond valt snel en vroeg kruip ik in de warme slaapzak.

Watersnood.

Vroeg uit de veren hoeft niet vandaag want tot 11.00 uur blijft het flink door regenen. Wat een water is er gevallen, alleen nu buiten de tent en daar ben ik blij om. Uiteindelijk verlaat ik laat de camping pas en vervolg de route naar Westerstede waar ik een pipowagen wil huren. De tent is nat maar heeft alle buien goed doorstaan! Het is fris, de hitte is verdwenen, 16 graden is even wennen. Ik passeer veel kanalen, oa. het Holterfehnkanal en de Sagterems. Kleine dorpen zoals Holte en Saterland. Verder veel maisvelden, weilanden, boerderijen en windmolens. Ook de stropoppen kom ik hier overal tegen. Het blijft leuk, vooral als het zonnetje om de hoek komt kijken, afgewisseld met een regenbui.

De stille man uit Saterland

Onderweg nog even een koffie bij de backerei en dan de laatste km naar Westerstede. Bij aankomst op de camping blijkt de receptie gesloten. Alleen geopend in de ochtend, terwijl ik toch iets anders had gelezen. Er staat een automaat waar je een tentplaats kunt reserveren maar het gras is me iets te nat, dus ik besluit om in een hotel te overnachten. Van een pipowagen is hier helemaal geen sprake. Wat een service! Een aardige dame rijdt met me mee en zet me af bij een hotel. Er is plaats genoeg en de fiets staat achter slot en grendel. Een goed besluit!

Westerstede ligt waar de pijl staat

Het is even genoeg voor vandaag maar…na regen komt zonneschijn!

Noor

4 thoughts on “Hindernissen

  1. Wat een doorzettingsvermogen……, met zo veel regen blijven kamperen ….!
    Maar het is wel mooi om te zien, dat je tent het goed blijft doen. Succes verder !

Plaats een reactie